Scenarion

Wardog Lasertag kan spelas på många olika sätt.
De flesta scenarion vi använder oss av är inspirerade av Paintball, Airsoft, Lasergame och Datorspels världen och är sedan anpassad för Lasertag och vår överlägsna utrustning.
En del scenarion har vi själva utvecklat och är i stort sätt ensamma om att använda.
Wardog Lasertag är flexibelt och kan anpassas till vilken omgivning som helst.
Scenarion kan anpassas för att passa ert individuella behov oavsätt om det gäller teambuilding, svensexa, möhippa eller ert sedan länge planerade 24timmars scenariospel.

Har du tidigare provat på t ex Paintball, Airsoft, Lasergame eller Lasertag är Wardog lasertag det naturliga sättet att utvecklas. vapnen skjuter längre, har bättre träffsäkerhet, ingen mask eller väst behövs och det kan spelas var som helst när som helst.

Men även om du är helt oerfaren passar Wardog Lasertag dig, det är lätt att komma igång och man behöver inte oroa sig för smärta eller kladd. Dessutom är det riktigt roligt.

Oavsett om du är nybörjare eller veteran. Wardog Lasertag passar alla… inget äventyrsspel blir verkligare…

För alla spelvarianter gäller att:
När man blivit av med sina träffar och dör återvänder man till sin bas för att respawna (få tillbaka liv och ammo).
När man är död är det förbjudet att på något vis påverka spelet. Man får T ex inte berätta var folk gömmer sig eller aktivera de olika baser som finns eller bära med sig flaggan.

Deathmatch
I detta scenario får varje lag dubbelt så många respawns som man är spelare i det lag med minst personer.

Mål:
Spelet är över när alla i ett lag är döda och har slut på respawns
Ett bra uppvärmningsspel för att bekanta sig med banan och vapnen.

King of the Hill
I mitten på banan finns en strategiskt viktig plats som båda lagen tävlar om.
Lagen får poäng för varje sekund de innehar kontroll över platsen.

Mål: Att inta och försvara den strategiskt viktiga platsen.
Lagen har obegränsat med respawns.

Variation: Bombscenario.
Två lag mot varandra: Counter Terrorist (CT) mot Terrorist (T)
Den strategiskt viktiga platsen är en bombplats.
Bombplatsen desarmeras/ sprängs (beroende på vilket lag man spelar) när något lag haft kontroll över den i 30 min.
Mål: Det lag som lyckas desarmera/ spränga bomben vinner.


Domination

På banan finns flera strategiskt viktiga platser som lagen tävlar om.
Lagen får poäng för varje sekund som de innehar någon av de olika platserna.

Mål: Att inta och försvara så många som möjligt av de olika platserna.
Lagen har obegränsat med respawns.

Variation: Bombscenario.
Två lag mot varandra: Counter Terrorist (CT) mot Terrorist (T)

Strategiskt viktiga platserna är bombplatser.
Varje bombplats desarmeras/ sprängs (beroende på vilket lag man spelar) när något lag haft kontroll över den i 30 min.

Mål: När alla bombplatser är desarmerade/ sprängda vinner det lag som vunnit på flest bombplatser


Escort

Ett lag ligger i bakhåll och det andra laget försöker eskortera en VIP spelare från punkt A till punkt B utan att den blir dödad

Mål:
För laget som ligger i bakhåll: Att döda VIP innan han når punkt B
För det eskorterande laget: Att hålla VIP vid liv till han når punkt B
VIP tål 8 träffar innan han är död.
Laget som ska lägga sig i bakhåll får 10 minuters försprång för att gömma sig.
Lagen har inga respawns

Variation: Fritagning av gisslan.
Två lag mot varandra: Counter Terrorist (CT) mot Terrorist (T)
T har tagit VIP som gisslan och ska föra honom ut ur landet. CT ska frita VIP och föra honom i säkerhet till deras bas.
Båda lagen har till sin hjälp en helikopter som ska komma och plocka upp dem. För att helikoptern ska komma måste de hålla VIP i säkert förvar i 15 min på sitt lags upphämtningsplats.

Mål: VIP ska eskorteras till respektive lags upphämtningsplats och skyddas där i sammanlagt 15 min.
För att överta kontrollen över VIP ska man döda hans escort och klappa honom på axeln. VIP tål 8 träffar innan han måste eskorteras till lagets bas för att respawna. Tiden börjar räkna så snart man har fört VIP vid liv till sitt lags upphämtningsplats. Tiden slutar räkna så snart fienden tagit över kontrollen av VIP eller han är död och måste respawna. Även när VIP ska respawna måste han eskorteras.
Lagen har obegränsat med respawns
Base Assault
Varje lag har en bas som ska försvaras. Samtidigt ska de inta fiendens bas.
Lagen får poäng för varje sekund som de har fiendebasen intagen.

Mål: Att ha flest intjänade poäng efter förutbestämd tid.
Lagen har obegränsat med respawns
Capture the Flag
Två lag tilldelas varsin bas och flagga.
Målet är att hämta motståndarlagets flagga och sedan föra den till den egna basen.
Vid träff släpps flaggan på marken för lagmedlem eller eventuell motståndare att föra vidare eller tillbaks till basen. Om den egna flaggan saknas när man fört med sig motståndarens flagga till hemma basen så ges ingen poäng förrän den egna flaggan är återerövrad och åter ställd på plats i hemma basen.

Mål: Att ha flest intjänade poäng efter 60 minuter.
Lagen har obegränsat med respawns.

Skicka bokningsförfrågan